Alla inlägg den 27 juni 2009

Av Fia - 27 juni 2009 12:31

Min son Hannes skrev i sin blogg om vegetarisk mat samt hur äckligt det var med kött Jag gav ett svar som jag kanske skulle kunna ha som blogg inlägg och därför kopierade jag mitt svar så alla kan få del av det.

Jag tror inte att scan slutar slakta djur bara för att bråkdel av svenska folket är vegeterianer Kött har man alltid ätit fån tidernas begynnelse men visst man kan ju bojkotta sådan slaktdjur såm får en ovärdig slakt visst Man kan inte jämföra Hitlers jude utrotning med slakt det han pysslade med var utrotning Om man sedan ser det som att man äter mat som dödats så ska man knappast vara vegeterian heller det som växer det lever. Fram med värdefulla liv för sjuren och slakta dom inte i mass produktion Ät ekologiskt eller kött från en gård man känner till Nej till Scan men Ja till kött.
Sedan en annan fundering VARFÖR ska man äta vego kost om det ändå smakar som kött?? Fatar det inte helt enkelt

Presentation

Omröstning

Vilken årstid är *DIN*?
 Höst
 Vinter
 Vår
 Sommar
 Jag gillar nog alla mer eller mindre

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

ÖPPNA INTE !!!!


Ovido - Quiz & Flashcards