Direktlänk till inlägg 17 maj 2009

17 MAJ

Av Fia - 17 maj 2009 21:44

Ja du idag är det Norges nationaldag med glass jordgubbar och korv med *lompe'

Flaggorna (3st) vajar för vinden och solen skiner och värmen står som ett lock över den lilla balkongen Vad jag pratar om?

Jo jag pratar om mitt och barn/barnbarns firande av Norges nationaldag hos MIN mamma.

Vi skulle fira den alla 10 var bestämt så jag ringer min dotter och säger att hon har ca 30 min på sig att vakna sminka sig och ja självklart klä på sig

Tendensen till dåligt humör infann sig direkt nät jag såg henne och tänkte Ohh my god vilken underbar dag !!

Men det gick relativt bra Jag håller skenet öppe och svarar glatt på allt hon anser fel av mig att göra /Köpa en morsdags/17Maj gåva) till min mamma Hon var inte värt det men jag bet ihop

Våra gräl är faktiskt inte så hemska nu för tiden tänkte jag.....Tills vi kom på E4an och 120kmt.

DÅ börjar hon prata om det tabubelaggda ämnet och jag flyger i taket Hon blir ännu argare ber mig att dra åt helvetet(svårt när jag kör)och vänder sig demonstrativt mot dörren med röven mot mig

Jaha jaha nu är det BARA 4 timmar innan vi ska hem Jippieee

Men i alla fall kommer vi fram och då finns det INGA parkerings platse så jag dumpar dottern o säger att jag ska leta parkering

Ska det vara så svårt att hitta en parkering i ett område där enbar EN person är norsk? Samtliga abndra är från antingen Bosnien Libanen eller you name it ALLA kan ju inte gått o blivit norrmän just idag av alla dagar trotts Norges underbara sång igår

Så jag åker en sväng , tänkte göra en fuling o ställa mig uppe på dom hyrda parkeringarna när jag se....Ohhh en grabb som går mot sin bil Jackpot

Men nej nej han ser mitt dreggel och håller sig kvar tills jag helt enkelt åker upp på parkeringen och ska göra min fuling Parkerar bilen kliver ut o ser totalt laglig ut och bilen ÅKER

Fort in med mina nätta 90++kg med en stol framdragen så långt som går RITSCH min klänning går sönder men jag FICK PARKERINGEN

Så hur var din dag???


 
 
johannes

johannes

19 maj 2009 13:49

Haha! Härliga tiders!

http://www.vonapa.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 17 juni 2010 06:05

Som du säkert redan har förstått så skriver jag om *går dagen* eftersom jag vaknar före uppen så är det ett himmla bra sätt att skriva så eftersom det ännu inte har hänt något vettigt att skriva. Jo jag skulle ju kunna skriva vad jag drömt men då b...

Av Fia - 16 juni 2010 10:09

God afton på er där ute i cyber rymden. Nu har tanten börjat blogga igen och förhoppningsvis händer det något varje dag så jag har något att skriva om. Igår var jag med min *gamla* mamma på IKEA för första gången i hennes liv, hon skulle handla e...

Av Fia - 6 oktober 2009 22:47

Mor och dotter ligger o föder ungar tillsammans   den innersta katten är Amara och den yttersta är Pip Amara fick 3 pojkar mellan 16.30 och 19.00 Pip fick första ungen ca 19.15 och därefter ytterligare 2 men vi får se i morgon bitti hur många det...

Av Fia - 3 oktober 2009 17:31

Nu har en av barnen blivit sur på mig bara för att jag trodde att det inte hade lika mycket civilkurrage som två av dom andra Detta kommer helt från min sida att bedömma vad JAG tycker Javisst har vi alla mer eller mindre men Sandra och Sizzel kar ...

Av Fia - 2 oktober 2009 12:31

med den saken Känner numera en riktig olustkänsla av att skriva blogg Tror ju att ingen läser och blir besviken varje gång jag inte får någon komentar Så med andra ord så lägger jag ner ett tag Robin fick kattungen heta Det var en liten kille och h...

Presentation

Omröstning

Vilken årstid är *DIN*?
 Höst
 Vinter
 Vår
 Sommar
 Jag gillar nog alla mer eller mindre

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

ÖPPNA INTE !!!!


Ovido - Quiz & Flashcards